Příspěvek 500 korun denně je vyplácen za období od 12. března do 30. dubna.
Jde celkem o 50 dní a 25 tisíc korun maximálně. Týká se OSVČ s podnikáním jako hlavní činnost a částečně i ti, pro něž je podnikání vedlejší činností a:
- pobírají invalidní nebo starobní důchod,
- jsou na mateřské nebo rodičovské dovolené,
- pečují o zdravotně postiženou osobu,
- připravují se na budoucí povolání (studenti),
- pracují na dohodu o provedení práce s odměnou do 10 tisíc korun měsíčně a současně podnikají (mají živnostenský list a působí jako OSVČ i na vedlejší činnost).
Příspěvek se ale týká i lidí, kteří podnikají sezonně, podmínkou je, že činnost pozastavili až po 31. srpnu 2019 a v období od 12. března do konce dubna 2020 svou činnost opět nastartovali. Nárok pak mají na poměrnou část, tedy počet dní v tomto období krát 500 korun.
Vyplacení kompenzačního bonusu je možné i pro jednatele firem, pokud jde o aktivní OSVČ a splňuje podmínky programu Pětadvacítka.
A nárok mají i spolupracující osoby, pokud jde u nich o činnost hlavní, nebo manželky či manželé, pokud nejde o zaměstnance.
Příspěvek není určen pro OSVČ, které jsou vedle podnikání zaměstnáni.
Mimo standardní programové funkce pro odeslání přes datovou schránku nebo klientovi emailem, anebo přímo na Daňový portál s využitím Obecné písemnosti jsou doplněny i další funkce pro podání:
Podání emailem, PDF s naskenovaným podpisem
Nová funkce k této Žádosti, adresát je Správce bonusu dle ÚZP.
U subjektu v adresáři musí být uložen naskenovaný podpis, aby jej program mohl doplnit na Žádost, případně na Čestné prohlášení, pokud je sestavována Žádost zástupcem.
V případě sestavení Žádosti zástupcem musí být u zástupce uložen naskenovaný podpis v tabulce zástupců a zástupce musí být k subjektu přiřazen.
Podání emailem, PDF s elektronickým podpisem
Nová funkce k této Žádosti, adresát je Správce bonusu dle ÚZP.
V nastavení programu musí být uložen platný elektronický podpis uživatele. V případě, že je uživatel současně i zástupcem sestavujícím Žádost, u subjektu v adresáři:
- buďto musí být uložen naskenovaný podpis, aby jej program mohl doplnit na Čestné prohlášení,
- anebo musí zástupce Čestné prohlášení subjektu zaslat, aby jej tento podepsal a vrátil zástupci k podání Žádosti.
Odeslání Čestného prohlášení klientovi e-mailem
Nová funkce k této Žádosti, adresát je subjekt.
Týká se sestavení Žádosti uživatelem programu, zástupcem, pokud subjekt neposkytl zástupci naskenovaný podpis pro uložení do programu TaxOff-X.
Subjekt musí po obdržení emailu od zástupce Čestné prohlášení vytisknout, podepsat, naskenovat a zaslat zpět zástupci. Uživatel programu musí takto zkompletované Čestné prohlášení uložit jako obecnou přílohu k Žádosti. Teprve poté může Žádost s přílohou odeslat jednou z možných variant.
Podrobné informace o změnách i dalších připravovaných aktualizacích
jsou k dispozici pro uživatele po přihlášení do klientské oblasti na stránce Připravujeme.
Šťastný Daniel, Martin
metodika a podpora TaxOff